Nasze metody
Szybkość przyswajania języka przez naszych uczniów, ich entuzjazm oraz sukcesy mierzone wynikami zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych egzaminów potwierdzają skuteczność metod i technik wykorzystywanych w Szkole Językowej Forum.
CELE
Celem wszystkich kursów jest nie tylko komunikacja od pierwszych zajęć, bez względu na poziom kursu, czyli rozwijanie praktycznych umiejętności językowych już od pierwszych zajęć, ale również bogactwo słownictwa, zrozumiała wymowa, poprawność wypowiedzi. Dokładamy również wszelkich starań by pomóc naszym uczniom zrealizować ich cele, np. przygotować się do międzynarodowego egzaminu czy matury.
ZAŁOŻENIA METODYCZNE
Nie obiecujemy niemożliwego, np. opanowania języka w tydzień. Odpowiedzialność za sukces leży zarówno po stronie uczącego się jak i nauczającego. Dlatego też nasze programy nauczania są opracowane według nowoczesnych założeń metodycznych i dostosowane do potrzeb, osobowości i preferencji uczniów. Uczymy jak uczyć się języka, pokazujemy jak wykorzystać najskuteczniejsze dla danego ucznia techniki biorąc pod uwagę jego typ pamięci czy percepcji. Nie zapominamy o umiejętnościach posiadanych przez dorosłych uczniów, w szczególności umiejętności pisania i czytania. Nie odkładamy ćwiczenia tych sprawności na później tak jak w przypadku małych dzieci.
METODY I TECHNIKI
Zadaniem nauczyciela jest umożliwienie uczniom wykazania się, stworzenie sytuacji w których będą mogli aktywnie używać języka co da im poczucie sukcesu i tym samym zmotywuje do dalszej nauki. Lektor organizuje zajęcia w taki sposób by to uczniowie byli w centrum, chętni do używania języka przez cały czas zajęć oraz zmotywowani do uczenia się poza klasą. Cel ten jest osiągany przez wykorzystanie aktywizujących metod – symulacji (role-plays, drama), dyskusji, „burz mózgów”, gier językowych. Zróżnicowane zajęcia oraz stosowanie środków audiowizualnych to sposób na utrzymanie uwagi i zaangażowania uczniów. W szkole Forum nie bombardujemy ucznia pytaniami by zmusić go do skupienia się na lekcjach. Dzięki przyjaznej atmosferze, braku rutyny, starannie dobranym zadaniom dostosowanym do potrzeb, zainteresowań i wieku uczniów oraz sprawnie zaaranżowanym sytuacjom maksymalnie angażujemy uczniów w naukę języków obcych.
MATERIAŁY
Zależy nam na ich praktycznym wykorzystaniu, np. umiejętność czytania jest ćwiczona przy użyciu autentycznych rozkładów jazdy, tablic informacyjnych, stron internetowych, ulotek czy kart dań. Autentyczność materiałów to następny ważny element w procesie nauczania. Podczas kursu lektor nie jest jedyną osobą, z którą uczeń komunikuje się w języku obcym. Wykorzystywane na lekcjach Internet, tablice multimedialne oraz filmy pozwalają uczniom na kontakt z „żywym” językiem.